Monday 30 May 2011

MDS

MDS ? Apakah itu MDS ? Adakah ianya Minggu Destini Siswa Atau Minggu Dera Siswa ? Satu persoalan yang bagus untuk dibangkitkan ! Haha, its actualy Minggu Destini Siswa. Its like orientation week for me as a student in UiTM ! Seriously its like hell! Semua benda nak kena ikut masa, nak cepat je kalau lambat kena denda. Senang cerita the whole last week aku rushing gila babi ! 

First day je aku bangun lambat, nasib baik kena bagi amaran je, seriously aku tak dgr sesiapa pun kejut padahal abang-abang O.C dah bunyi siren kuat gila suruh kiterang bangun. Satu bilik aku tidur MATI ! Aha, cuba bayangkan tidur kul 12 nak bangun kul 3 ! Goshhh, sangat tak cukup tidur, thank god MDS dah habis. Lepas dari first day tu aku dah buat alarm kat phone banyak-banyak, Pukul 3.30 aku dah mandi dah. Serik dah bangun lambat, kira macam satu pengajaran lah bagi aku untuk tepati masa. Hehe ;)

So basicaly aku agak happy dapat kat UiTM Chendering, Kuala Terengganu ni. Seronok sangat rasa, dengan roomate yang gila-gila, otak masuk air semuanya! Mari aku kenal kan roomate aku! HAHA ! 

1) Ashraff Rahman / Putrajaya / 18
2) Mohd Arief / Shah Alam / 18
3) Ali Khairuddin / Kuala Terengganu / 18

2 orang budak lembah klang and sorang lagi budak sini, sangat beruntung ye sebab dia boleh lah ajar aku jalan- jalan kat KT ni, aku dah lah tak faham lagi jalan kat sini. Kat KT punya kampus sgt kecik macam sekolah dah lah kat sekeliling kampus ni dipenuhi sekolah - sekolah. So kampus kiterang pun nampak macam sekolah tapi senior kata kiterang patut rasa bersyukur sebab kalau kampus besar - besar mcm Perak, kiterang kena jalan jauh untuk pergi fakulti, mcm aku kat sini fakulti betul-betul depan kolej. Haaaa nampak tak bezanya ? Kalau aku terbangun lambat pun tak pe, heeee.

Overall MDS banyak memberi impak kepasa semua mahasiswa dan mahasiswi sekalian. Banyak ajar kiterang cara menepati masa, bekerja dalam kumpulan. Ala macam camping pengawas dulu-dulu cuma bezanya MDS ni seminggu selalu camping 3 hari 2 malam je so agak rasa terseksa jugak lah! okay guyss sampai disini sahaja, nanti aku update lagii :)


Gabungan budak tekstil and grafik :)

From left : Naeim, Nik, Ali, Farah, Mainna, Sheyra, Arief and ME !

<3 you guyss :)


No comments:

Post a Comment